هدفگیری مجدد تبلیغات چیزی است که باعث میشود تبلیغات مشابه آنلاین را مشاهده کنید. چگونه می توانیم از دیدن تبلیغات هدفمند جلوگیری کنیم؟ احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده وقتی روی تبلیغی با موضوع خاصی کلیک می کنید، تبلیغات دیگری با همان موضوع ظاهر می شوند. و هیچ راه فراری نخواهید داشت. این روش به اصطلاح تبلیغاتی عامل اصلی نمایش مجدد تبلیغات شماست. در زیر، دلیل نمایش مجدد آگهی را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید، اولین باری که تبلیغی را می بینید، فرض کنید یک تبلیغ فروش بازی ویدیویی در یک سایت است و روی آن کلیک کنید تا برای جزئیات بیشتر به سایت آنها بروید. مطمئناً بار اول آن را نخرید و از آن صفحه خارج شوید. موضوع این است که بعد از آن، تمام تبلیغاتی که برای آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه هستند. به این نوع تبلیغات در فارسی هدف گذاری مجدد می گویند. هدف گذاری مجدد تبلیغات چیست؟ هدف گذاری مجدد نوعی روش تبلیغاتی است که در آن مشتریان مجدداً هدف گذاری می شوند.هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که شما از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهیدبه عنوان مثال، هدف یک تبلیغکننده فروش یک بازی به شما است و وقتی از یک وبسایت بازدید میکنید اما خریدی انجام نمیدهید، تبلیغکننده فرض میکند که شما یک مشتری بالقوه هستید که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را دارید. گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. به این ترتیب وقتی وارد وب سایت مقصد می شوید اطلاعات مرورگر شما در سرورهای سایت آگهی دهنده ذخیره می شود تا تبلیغات محصول مورد نظر به شما نمایش داده شود. به همین دلیل است که احساس می کنید تبلیغات شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت است. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش یک محصول یا هر هدف تبلیغاتی انتخاب میکند تا آگهی فقط به آن گروه از افراد نشان داده شود. به عنوان مثال، یک تبلیغکننده میخواهد محصول بازیهای ویدیویی خود را برای افراد 15 تا 25 ساله که موضوعات بازی را دنبال میکنند، عرضه کند.نمایش داده می شود، بنابراین وقتی یک تبلیغ را می بینید، لزوماً با آنچه قبلاً دیده اید مطابقت ندارد. در تبلیغات هدفمند، شرکتهای تبلیغاتی مانند گوگل و فیسبوک از تاریخچه جستجو و کوکیهای شما استفاده میکنند تا تبلیغات متناسب با ویژگیهای شما را به شما نشان دهند. هدفمند هستند، چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ هدفگیری مجدد میتواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار نسبتاً بالاتری داشته باشد.بسیاری از مردم این نوع تبلیغات را ترسناک می دانند و برخی دیگر آن را آزاردهنده می دانند. کاربران اینترنت این نوع تبلیغات را ترسناک یا آزاردهنده می دانند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی و گزارش هایی در مورد مرور و عملکرد شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات با هدف یادآوری انجام می شود. به عنوان مثال به شما یادآوری می کند که قصد خرید یک بازی ویدیویی را داشتید و شما را تشویق می کند که به وب سایت مقصد برگردید و اقدام کنید. مثل خرید کردن از آنجایی که شما قصد خرید یک محصول را داشتید یا به آن محصول علاقه داشتید، مشتری بالقوه ای محسوب می شوید که می توانید خرید کنید و به مشتری واقعی تبدیل شوید، به همین دلیل است که این تبلیغات اغلب موثرتر از تبلیغات مشابه هستند.همین امر در مورد تبلیغات هدفمند نیز صدق می کند، از آنجایی که از داده ها و سوابق شما استفاده می کند، ممکن است آن را آزاردهنده یا تهاجم به حریم خصوصی خود بدانید، چگونه با هدف گذاری مجدد تبلیغات مقابله کنیم؟ بهترین راه برای مقابله با تبلیغات مشابه یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN است، همانطور که ممکن است قبلاً متوجه شده باشید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکیهای مرورگر شما ارائه میشوند.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره کردهاید نیز قابل سرقت است و از سوی دیگر، بسیاری از وبسایتها استفاده از کوکیها را بدون اجازه مجاز نمیدانند. توجه به این نکته مفید است که با این روش نمیتوانید همه تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کنید، اما میتوانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این 3 مورد است، یعنی تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان یا کش. با این کار میتوانید از هدفگذاری مجدد تبلیغات خلاص شوید، اما به خاطر داشته باشید که اطلاعاتی مانند نامهای کاربری و رمزهای عبوری که ذخیره کردهاید نیز حذف خواهند شد. حذف شود. اشتراک گذاری اطلاعات کمتر همانطور که قبلا اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغات را انجام می دهند و جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند بهتر مورد هدف قرار گیرند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند.با این حال، اگر میخواهید از شر تبلیغات هدفگیری مجدد رسانههای اجتماعی خلاص شوید، میتوانید بسیاری از فیلدهای ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید.3. از سرویس تغییر آدرس IP یا VPN استفاده کنید. VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغکنندگان سختتر میکند. وقتی از VPN استفاده میکنید، تنظیم کوکیها برای وبسایتها سختتر خواهد بود، زیرا VPN IP شما را تغییر میدهد، به این معنی که وبسایتها نمیدانند به کدام آدرس IP تبلیغات را ارسال کنند. از مسدودکنندههای تبلیغاتی استفاده کنید مسدودکنندههای تبلیغات، یا مسدودکنندههای تبلیغاتی که میتوانند بهعنوان پسوند مرورگر یا نرمافزار نصب شده روی رایانه شما نصب شوند، سعی کنید تبلیغات را برای شما مسدود کنید. اکثر این برنامه ها فقط تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. . با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها همه تبلیغات را برای شما هدف قرار دهند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. از مرورگرهای وب خصوصی استفاده کنید برخی از مرورگرها هستند که ممکن است سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نکنند. به عنوان مثال، مرورگر brave یکی از این مرورگرها است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که Google Chrome یک محصول گوگل است، می تواند سابقه جستجوی شما را از تبلیغات کپی کندهمچنین می توانید از پنجره های خصوصی یا یک اصطلاح مرورگر ناشناس استفاده کنید تا کوکی ها و سابقه مرور شما ذخیره نشود. از موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید گوگل معروف ترین و پرطرفدارترین موتور جستجوی جهان است، اما به دلیل اینکه خدمات تبلیغاتی خود را در قالب گوگل ادز ارائه می دهد، از تاریخچه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند. با این حال می توانید موتور جستجوی خود را تغییر دهید و از یک موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید.یکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo است. رد کردن ذخیره سازی کوکی ها در بسیاری از وب سایت های خارجی، به محض ورود پیامی مبنی بر تایید ذخیره کوکی ها را مشاهده خواهید کرد. در صورت امکان بدون توجه به مرور خود ادامه دهید و خلاصه و صحبت پایانی را تایید نکنید. اگر می خواهید بدون وقفه در تبلیغات، تجربه وبگردی دلپذیری داشته باشید، می توانید از روش هایی که ذکر کردیم استفاده کنید. با استفاده از ترفندهای بالا، ذخیره کوکی ها و سابقه مرور شما برای وب سایت ها دشوار خواهد بود، بنابراین می توانید با خیال راحت تر به جستجوی خود ادامه دهید.امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشدمنبع: خوی وب
برچسبتبلیغات ریمارکتینگ تبلیغات هدف گذاری شده چرا تبلیغات مشابه مشاهده می کنیم چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنیم راههای مقابله با تبلیغات ریتارگتینگ ریتارگتینگ چیست ریمارکتینگ علت دیدن تبلیغات مشابه مقابله با تبلیغات ریتارگتینگ مواجهه با تبلیغات ریتارگتینگ
مطلب پیشنهادی
چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟
تصویر و رنگ پسزمینه چت WhatsApp را تغییر دهید. آموزش تغییر تصویر پس زمینه صفحه …